سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > فواید مصرف دمنوش رزماری

فواید مصرف دمنوش رزماری

فواید مصرف دمنوش رزماری

فواید مصرف دمنوش رزماری

گیاه رزماری با نام علمی Rosmarinus officinalis گیاهی همیشه سبز و معطر و از خانواده نعناع یا lamiaceae است. از این گیاه به عنوان ادویه در آشپزی و همچنین به دلیل داشتن خواص مفید در درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. این گیاه حاوی آهن، کلسیم و ویتامین B6 است.

از رزماری به طور سنتی در درمان دردهای عضلانی، بهبود حافظه و تقویت سیستم گردش خون استفاده می شود.

این گیاه غنی از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود گردش خون کمک می کند. در اروپا از رزماری برای درمان سوء هاضمه استفاده می شود.

پژوهش ها نشان می دهند که عطر رزماری تمرکز و شناخت را بهبود می بخشد و در بهبود خلق و خو نقش موثری دارد. یافته های یک مطالعه منتشر شده در نشریه ی Investigative Ophthalmology & Visual Science نشان می دهد که کارنوسیک اسید در رزماری به طرز چشمگیری سلامت چشم را بهبود می بخشد.

رزماری حاوی ترکیبی به نام کارنوسیک اسید است. این ترکیب با از بین بردن رادیکال های آزاد، از مغز در برابر آسیب های وارده محافظت می کند. رزماری همچنین از پیری مغز پیشگیری می کند و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد. پژوهشی نشان می دهد که رزماری از گسترش سلول های سرطان خون و سینه در بدن انسان جلوگیری می کند.

http://www.medicalnewstoday.com

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :